donderdag 26 december 2013

Crochet along 2014


 Hoe tof !!! Een crochet along !!!

Dit lijkt mij een leuke uitdaging. Het patroontje wordt gedeeld door Terray en Jolanda. Elke week komt er een nieuw stukje vrij, 42 weken lang. Ik ken niet het precieze aantal deelneemsters, maar toen ik klikte, waren we al met ruim 400. Dit kan tellen qua project. 
Het voorbeeld komt van hier. Een grappig gestreept dekentje wordt het uiteindelijke resultaat.

Lief he?
Hier wordt gebruik gemaakt van Stylecraft Special DK, een 100% acrylgaren, verkrijgbaar in 55 mooie kleuren. Het garen heeft een looplengte van 295m/100gr.
Je hebt 11 kleuren nodig, telkens 1 bol.
Je bent natuurlijk vrij om te kiezen welk garen je gebruikt, maar wel rekening houden met de looplengte zodat je niet plots in de problemen geraakt. Ook het aantal kleuren dat je wil gebruiken kan je natuurlijk aanpassen.




Kiezen was niet makkelijk. Ik wou een beetje in hetzelfde gamma blijven, met toch een paar accenten. We zien wel hoe het loopt...
Ik heb mijn bestelling ditmaal gedaan bij HuisZes, het webhuisje voor hippe handwerkmaterialen, zoals Elke het zelf heel correct beschrijft. Echt leuk om eens rond te snuffelen. 
Ik wou dat het garen er al was. Het is de eerste keer dat ik hiermee aan de slag ga. Ik merk wel dat het populair is bij veel blogsters. Dus vol vertrouwen...

Het is de bedoeling dat ik af en toe eens laat zien hoever het opschiet natuurlijk ;-) en ergens volgend najaar, tegen dat het weer koud wordt, heb ik dan mijn zelfgehaakte, lieve dekentje.

Al wie zin heeft om mee te doen met dit origineel initiatief : ik heb een banner opzij staan, met link, om meteen al het nodige te doen om in te schrijven, compleet gratis.



                                                                    Follow on Bloglovin
  Patricia x

                             Volg mij op Pinterest











  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten